Proloog

14 januari 2015 - Doorn, Nederland

Djibouti-kaartVrijdag 16 januari is dan eindelijk hét moment aangebroken.....we gaan écht ver-trekken voor onze twee jarige reis! We gaan eerst naar Djibouti en rijden vervolgens met de Toyota 6 weken door Ethiopië. Het is nog een onwerkelijk iets wat ons te wachten staat het komende jaar in Afrika en vervolgens het jaar in Zuid-Amerika. We zullen ons vooral door verwondering laten begeleiden en vooral ook beginnen met rustig de tijd te nemen voor de eerste los-laat verschijnselen.

Met de liefde voor onze kinderen, familie en vrienden in onze harten wagen we de sprong naar dit nieuwe hoofdstuk in ons leven!

Tot gauw vanuit het verre Afrika.............M&M

visite kaartje

1. Jan den outer:
    14 januari 2015
    Heel veel succes en plezier jongens, dikke kus! Groet Jan.
  2. Marion:
    14 januari 2015
    Lieverds ... ik wens jullie nu al een fantastisch begin van dit grote avontuur ~ ik blijf jullie graag volgen... take care and good times x
  3. Ron:
    14 januari 2015
    Heel veel plezier met deze mooie trip.
  4. Jacqueline Rempt:
    14 januari 2015
    Heerlijk, het is bijna zo ver! Geniet met volle teugen daar. Goede reis! Veel liefs, Jacqueline en Joris
  5. Ingrid:
    14 januari 2015
    Lieve schatten, heb het goed!
    @wereldv(erb)inders!
    x Ingrid
  6. Lenny van Gessel:
    ¡Buen viaje! :)
  7. Grieta Eshuis:
    Een geweldig avontuur! Heel veel plezier. Groet Jan en Grieta
  8. Guido Douffet:
    Hi M&M,

Wens jullie een hele fijne reis; geniet ervan!

Gr! Guido
  9. Frank en Luzette:
    14 januari 2015
    Lieve schatten, veel plezier en geniet, we zullen jullie blog met veel plezier lezen en zijn reuze benieuwd naar alle verhalen!!!(we zullen jullie ook missen!)
    Zoen van ons Luzettte
  10. Sytske:
    14 januari 2015
    Een hele fijne, fantastische, onbezorgde reis gewenst met vooral veel positieve ervaringen en ontmoetingen met leuke mensen. Ik ben nu al benieuwd naar jullie belevenissen. Geniet ervan.
    Heel veel plezier en geluk met elkaar en kom behouden thuis.
  11. Tineke:
    14 januari 2015
    Lieverds, heerlijk dat we een beetje mee mogen reizen. Het lijkt me fantastisch. Veel plezier en oooh zoveel nieuwe indrukken. Wauw. En.... we zullen jullie missen.
    Dikke kus Tineke
  12. Tjeerd Prakken:
    14 januari 2015
    Heel veel plezier en geluk met jullie avontuur!
  13. Sophie Blankenheym:
    14 januari 2015
    Lieve Marjon en Maarten, ik wens jullie een prachtige reis met heel veel mooie belevenissen! Veel liefs, Sophie
  14. Aafke beltman:
    14 januari 2015
    Het is tijd om te gaan, leef en heb lief..............
  15. Cocky Barendregt:
    14 januari 2015
    Spannend! Wat een avontuur, geniet!
  16. Alex:
    14 januari 2015
    Prettige reis toegewenst en ik ga jullie avonturen in Afrika natuurlijk volgen, doe voorzichtig. Maarten, gefeliciteerd.
  17. Annick:
    Veeeeeel plezier!
  18. Peter prakken:
    14 januari 2015
    Wel gek hoor zo'n lange afwezigheid...We zullen jullie volgen en gelukkig van heel dicht bij in de eerste week van Maart als we met ons drieën Addis, de meren en de suikerplantages zullen bezoeken.Droom er nu al van...
    X ook namens Ingrid natuurlijk
  19. Peter prakken:
    14 januari 2015
    Lieve M & M.Onwerkelijk dat deze reis nu dan gaat plaatsvinden...Maar het zat wel een tijdje in het vat. Heb een goede start en houd het in ieder geval ok tot begin Maart want dan gaan we Addis, de meren en de suikerplantages bezoeken. Droom daar al van...Take care XXX ook namens Ing
  20. Denise:
    Geniet samen!
  21. Claire & Roel:
    Lieve Marjon & Maarten,
    Het leven is een reis, liefde de bestemming. En terwijl de dwazen hun geluk zoeken in hun dromen, kweken jullie het onder je voeten.
    Veel geluk samen en een verrijkte behouden thuiskomst gewenst!
    Claire & Roel
  22. Geli Koper-Schürholz:
    14 januari 2015
    Allereerst, lieve Maarten, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag vandaag hip hip hurrah !! Voor jullie allebei - take good care, enjoy, geniet van de vele ontmoetingen, de herinneringen, de speurtocht ook naar verleden plekken, het ontdekken van nieuwe plekken en vooral - have a safe return. Ik verheug me al op de verhalen in jullie blog en moge de auto rijden en rijden en rijden - herzliebgruss uit Basel jullie Geli
  23. Elsebeth van Leeuwen:
    14 januari 2015
    Hele goede reis samen, leef je reis, ben je reis, reis je droom. liefs elsebeth
  24. 14 januari 2015
    Lieverds, geniet van deze mooie reis
    Go with the flow en volg je hart
  25. Celia:
    Lieve Marjon en Maarten.
    Jullie hebben er lang naartoe geleefd en nu is het dan zover. Het grote avontuur gaat beginnen. Ik wens jullie vele mooie, ontroerende, spectaculaire, inspirerende, maar vooral een fijne tijd.
    Veel liefs Celia
  26. Annette:
    Lieve Maarten en Marjon,
    Een heel bijzondere, mooie en waarschijnlijk ook spannende tijd toegewenst. Succes met de allerlaatste voorbereidingen voor de grote dag morgen!!!
    Xxx Annette
  27. Ilonka en John:
    Geniet ervan! Dan genieten wij vanuit hier met jullie mee! x Ilonka en John Pot
  28. Dirk Jan Prakken:
    15 januari 2015
    Wat een briljante reis. Dromen, durven, doen zou Ben Tiggelaar zeggen. Ontzettend veel avontuur gewenst. Geweldig!
  29. Lies en Wim:
    Lieve M & M
    Maarten, nog van harte gefeliciteerd.
    Enorm veel plezier!
    Geniet met volle teugen van dit avontuur.
    Behouden reis, blijf gezond.
    XXX Lies en Wim
  30. Fred Prakken:
    15 januari 2015
    Heel veel (reis)plezier samen. Hoop dat jullie vooral gaan genieten van deze avontuurlijke belevenis. Bon voyage!
  31. Jet:
    Lieve M&M,
    Na alle voorbereidingen gaat het er nu toch echt van komen.
    Ik wens jullie een ongelofelijk mooie reis en ik kijk nu al uit naar jullie reisverhalen met prachtige foto's! Zo zijn we toch dicht bij elkaar, in gedachten ben ik bij jullie.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel, Jet
  32. Peter Croese:
    15 januari 2015
    Beste Maarten en Marjon, een heerlijke reis toegewenst, terug naar je roots en verder, ik ga Geli overhalen om naar jullie toe te komen maar ik denk dat ze alleen wil als er warme douches zijn en een zwembad. Geniet samen, ik hoop snel iets te horen.
    Ook namens Ernestine, XX
  33. Carla en Joep:
    15 januari 2015
    We wensen;joep en ik jullie een fantastisch avontuur toe!
    het kriebelt enorm bij ons toen jullie over de reis schreven.
    Let goed op, wees creatief in oplossingen en beleef goede contacten.
    Liefs van ons
  34. Rita:
    15 januari 2015
    Een heel mooie reis gewenst, ook namens Bert,
    Rita
  35. Ellen van Es:
    15 januari 2015
    Gaat nu echt gebeuren.... De eerste zes weken Ethiopië, jullie zullen ons in regen en storm snel kunnen "loslaten"
    Begin snel aan het weblog, kunnen we genieten van alle nieuwe ervaringen.
    Liefs
    Ellen
  36. Tera:
    Lieve M&M,
    Veel geluk en gezondheid

Lieve Maarten en Marjon.
    De vooravond van jullie grote avontuur is aangevangen. Ik wens jullie een fantastische tijd, waarin dromen werkelijkheid worden. Geniet van al het moois, dat er op deze wereld te zien is en van elkaar. Spannend en leuk om jullie te volgen. Ik zal jullie missen. Behouden reis. kus Tera
  37. Tanna Gjeraker:
    God Tur!
  38. Jan en Marie:
    16 januari 2015
    Lieve twee, dat is dus vandaag!! Heel veel mooie ervaringen gewenst. Geniet! Leuk om jullie zo te kunnen volgen, goede reis!
  39. Vera:
    16 januari 2015
    Heel benieuwd naar alle verhalen die later natuurlijk worden gebundeld in een prachtig boekwerk: "Reizende liefde".
    Geniet en houd elkaar stevig vast. Liefs Vera en Rob
  40. Randell Vliet:
    16 januari 2015
    Heel veel succes! Zal zo nu en dan jullie proberen te volgen. goede reis groetjes Randel
  41. Liesbeth:
    16 januari 2015
    Dag lieverds, jullie hebben net het eerste traject afgelegd. Ik hoop dat het een geweldige reis gaat worden! Geniet en goede reis. Lxx
  42. Dineke:
    16 januari 2015
    Lieve Marjon en Maarten, jullie avontuur is nu echt begonnen. Ik wens jullie een geweldige reis toe met bijzondere ontmoetingen en ervaringen. Heb het goed! Heel fijn om via jullie blog de reis mee te vieren.
    Lieve groet Dineke
  43. Margit:
    16 januari 2015
    Hi Marjon en Maarten, door Pom werden we al een beetje op de hoogte gehouden van jullie fantastische reisplannen, leuk om nu ook jullie reisverhalen / blog te kunnen lezen! We wensen jullie een mooie reis toe met halverwege natuurlijk een heerlijk samenzijn met de kinders. Hartelijke groeten van Chris en Margit ('van Martijn')
  44. Wouter en Amunda:
    17 januari 2015
    Lieve 2.Elke keer vragen we ons af waarom we al die moeite doen om weer naar Afrika te gaan.Nu we hier weer zitten merken we dat het iets met je doet wat je niet in andere landen tegenkomt.Heel veel plezier gezondheid en geluk op jullie prachtige reis!!Wouter en Amunda.
  45. Margriet en Jan:
    17 januari 2015
    Heel veel plezier! Geniet van Ethiopië. Het heeft prachtige highlights, maar kan ook erg vermoeiend zijn.

En houd de LandCruiser heel! We kijken uit naar jullie verhalen.

Margriet en Jan
  46. Mark Berntssen:
    17 januari 2015
    Heel veel lol, plezier en succes! Zo sta je samen in de HEMA, zo sta je in Afrika.
    Ben benieuwd naar de verhalen!
  47. Hannie:
    Marjon en Maarten,

Heel veel plezier, ben erg benieuwd naar jullie mooie ervaringen. Geniet ervan!!

Hannie
  48. Renée van Eijndhoven:
    17 januari 2015
    Lieve Maarten, afgelopen woensdag kwam er steeds iets tussen en heb ik je niet kunnen feliciteren. Bij deze alsnog. Ik wens jou en Marjon een fantastische tijd samen. Maak er een geweldige tijd van en kom behouden terug.
    Liefs, Renée
  49. Ellis:
    17 januari 2015
    Leuk! We zijn heel nieuwsgierig naar jullie verhalen! Heel veel plezier gewenst. Ook namens Rik en Muffin (met wie het heel goed gaat :)
  50. Irma Wiersema:
    17 januari 2015
    Fantastisch om alle avonturen op afstand te kunnen volgen.Hoop dat deze lange reis al jullie verwachtingen gaat overtreffen!Leef jullie droom,veel plezier en doe voorzichtig!Liefs Irma X
  51. Claudia & Arend:
    17 januari 2015
    Wat leuk dat we mee mogen reizen - bedankt!
    We hopen dat "der Blaue" jullie goed door Afrka rijdt en jullie een veilig thuis op wielen biedt. Luister altijd goed naar je onderbuik, de "innere Stimme" of hoe je het ook mag noemen. Maar vooral: geniet van deze mooie continent.
  52. Christien Lenferink:
    19 januari 2015
    Lieve schatten,
    Goede reis en een fantastische tijd!
    Christien Lenferink
  53. Elianette:
    20 januari 2015
    Lieve M&M! Jullie zitten er nu!! Heel veel mooie ervaringen gewenst. Geniet van deze bijzondere reis! Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen, xx
  54. Hasnneke Jansen:
    20 januari 2015
    Goeie reis veel genieten!!
  55. Mieke Spierenburg:
    20 januari 2015
    Marjon en Maarten,Heb veel aan jullie gedacht de laatste dagen,het afronden hier in Nederland en nu het nieuwe begin in Afrika!Heb een heel,heel mooie tijd! Bon Voyage! Mieke
  56. Nicole, Sheila en Siem:
    20 januari 2015
    Wat een prachtig moment ... jullie zijn op reis! Wat eerst nog heel ver weg leek, is nu werkelijkheid geworden. We volgen jullie en zenden jullie geluk en wijsheid voor tijdens de reistijd.
  57. Adri Noels:
    21 januari 2015
    Hi Maarten en Marion,
    Goede reis, veel plezier en kom heel terug.
  58. Carol&Henk:
    Lieverds,
    wat nog te zeggen na alle mooie woorden van de anderen! Nou, deze dan: blijf kijken naar elkaar, echt kijken, houd elkaar vast en heb elkaar lief. Geniet van deze droomreis en kom behouden thuis. Lfs Carol & Henk
  59. Annemieke:
    22 januari 2015
    Go with the flow... en heel mooi om daar vanaf afstand af en toe deel van uit te mogen maken. Veel liefs! Annemieke
  60. Eva:
    22 januari 2015
    Denk iedere dag aan jullie. Eerst heel veel mooie dingen mee maken. Maar heb nu al zin in het welkom terug feestje; dansen dat we zullen